Kursledare Lisa Carlberg

Lisa har under sitt yrkesverksamma liv alltid arbetat med möten mellan människor och har de senaste tjugo åren varit engagerad i olika uppdrag kring att utveckla ledare och medarbetare.

Lisas tankar om ledarskap är att vi leder både oss själva och vår omgivning. Det är en utmaning att med få ord beskriva ledarskap som för Lisa är något väldig stort. Lisa ser det som att vi gör det hela tiden, utövar ledarskap. Vi påverkar och har inflytande på olika sätt, och i olika grad, beroende på vilken relation och situation vi befinner oss i. Det kan främja och det kan hindra, både sig själv och andra.

Att utveckla sitt ledarskap är att ha/få insikt, information och vetskap om sig själv och att ta tillvara på sina resurser och behov som behövs för att få det mest gynnsamma resultatet när det gäller sina relationer, både i och utanför arbetet. Det ökar förutsättningarna för att, på ett effektivt sätt, leda sig själv och andra.

Lisa handleder

• IL
  • UGL
  • UL